Saturday, May 1, 2010

ماسوله - قلعه رودخان





































19 comments:

مهدیه said...

من عاشق قلعه رودخان هستم!" .جدا از طبیعت قشنگش اون قلعه زیباترین ساختمونی بود که دیدم "

خیلی دم می خواد بازم ببینمش...
ماسوله رو اما زیاد دوست ندارم! نمی دونم چرا؟!

خوش گذشت بهت؟ کی رفتی؟

عکس هات رویایی هستن ...
کاش از داخل قلعه هم عکس می ذاشتی.

مرسی
مرسی
و
مرسی

sophie said...

خواهش :)
همین جمعه رفتم.
من ولی عاشق ماسوله شدم. خیلی بکر و زیباست. خوش بحال آدمهایی که اونجا زندگی می‌کنن

محـمد said...

چه عكسهاي خوبي. چندتاش واقعا عاليه. واجب شد برم. تو عكسا هم خوشتيپي هم حالت خوبه. معلومه خوش گذشته

مهدیه said...

خوش به حالت که همین جمعه رفتی.

من درست برعکس تو فکر کردم!
من باز قلعه رودخان رو بکرتر از ماسوله دیدم!

خیلی جالبه...

ببین که چه نسبیتی داره به زندگی و هستی ی ما حکمرانی می کنه.

خوش باشی و همیشه بری تفریح

هادی چ said...

قطعه‌رودخان را من شاید 9-10 سال پیش رفتم. دوستی داشتم که سال‌ها قبلش رفته بود و عاشق آن‌جا شده بود. این بود که یکی از سفرهای جنگلی آن‌موقع‌مان را گذاشتیم آن‌جا. نوروزی بود، و دوشبی چادر زدیم و ماندیم وسط جنگل بکر. دوستم که قبلن رفته بود، البته زیاد خوشحال نبود. می‌گفت این‌جا را خراب کرده‌اند، این‌جا خیلی بکر بود. برخورد متولیان بی‌فرهنگ خود قلعه هم بماند- زنانی از پایین‌ترین قشر جامعه که میراث‌دار فرهنگ شده‌اند و انگار هنوز هم میراث فرهنگ به دست چنین زنانی است... روزی که برمی‌گشتیم جمعه صبحی بود- شاید سیزده‌به‌در بود. از پله‌هایی که اخیرن کشیده بودند که گردشگران گرامی راحت تردد کنند می‌رفتیم پایین و در گذر از مقابل چشمان گشاده‌ی ما، فوج بازدیدکنندگان بود که می‌رفت بالا، با زیرانداز و پیک‌نیکی؛ بچه‌به‌بغل- انگار پارک ملت. گفتیم که فاجعه شروع شده و این موج بازدیدکنندگان تخریب‌گر، به‌زودی چیزی از قلعه‌رود نخواهند گذاشت؛ عین خیلی جاهای دیگر که توسعه‌ی گردشگری به‌سبک ایرانی گند زده به هرچه بوده... در طی این 9-10 سال، همیشه سعی کردم به آن فکر نکنم. فکر نکنم که در این مدت چه بلایی احتمالن سر آن بکارت وحشی جنگل آورده‌اند. سعی می‌کردم از فکرش فرار کنم. حالا مدتی است که برام جالب است که شما الان این‌قدر تحت تأثیر قرار گرفته‌اید. یا زیاد تخریب نشده، یا آن‌که پس از تخریب هنوز جذابیت‌های زیادی دارد.

sophie said...

راستش من بار اولی بود که می‌رفتم بنابراین نمی‌تونم مقایسه کنم. آره خیلی شلوغ بود و همینجور آدم می رفت حتی بچه‌هایی که از مدرسه اورده بودن‌شون....ولی خب خیلی زیبا بود و من ازش لذت بردم. کاش وقتی هنوز بکر و خلوت بود می‌دیدمش

Brief Encounter said...

بالاخره رفتی پس
ماسوله وقتی بعدازظهرها مه میشه مثه این عکسها
البته اگه روز قبل بارون اومده باشه
از تو قلعه عکس نگرفتی؟

sophie said...

خوبی؟ آره ماسوله رو بعدازظهر رو رفتیم. وحشتناک هم سرد بود.
نه توی قلعه زیاد نگشتم. چند تایی گرفتم

پیام said...

من همین جمعه با یه گروه کوه نوردی رفتم ماسوله، این بود که کلی ذوق کردم که این عکسارو حالا اینجا دیدم،اون کوهی که رفتیم خیلی عالی بود خیلی احتمالاً یکی دو هفته دیگه هم می ریم قلعه رود خان.
راستی شما هم این جمعه اونجا بودید؟ آخه من دوتا خانم رو دیدم که از بالای سقف با دوتا دوربین خوب مشغول عکاسی بودن و حسودیم شد! شما بودید؟

Vahid Mortazavi said...

عنوان فیلم کمپیون را تصحیح کردم به ستاره‌ی تابناک. مرسی ازت. اصلا درستش هم همین است
:)
و اینکه با عکسهات منو دوباره دلتنگ قلعه رودخان کردی ...ه

sophie said...

پیام جان من پنجشنبه ماسوله بودم و جمعه قلعه رودخان. دوربینم هم خوب نیست! :(

وحید جان ممنون و خوشحالم که مثل من از فیلم خوشت اومده.
من خودم دو روز نگذشته دلتنگ ِ اونجام....

ش. said...

آخ چه حیف.
جشواره رو خبرشو ندارم اونقدی. اگه بشه که برم خوب می شه.

sophie said...

یه سر به تالار مولوی بزنی میتونی برنامه‌شو بگیری. تا جمعه هستش.
دو سه تا کار توش نشون کردم که ببینم مثلن یه اجرای جدید از یک دقیقه سکوت ِ محمد یعقوبی و متن جدید ابراهیم پشت کوهی

Unknown said...

عکس هایی که من بیشتر دوسشون دارم :

1- شماره 24
2 - شماره 8
3- شماره 14
4 - شماره 21
5- شماره 33

با تشکر از عکس های 1 و 3 و 11 , و16 و عکاس محترم آنها

sophie said...

مرسی امیر جان
تو هم بذار عکساتو ببینیم

یلدا said...

سوفیا جون سلام ... مرسی از عکسای خیلی قشنگت و مرسی از لینک خوب جستاری بر روش شناسی ادیان که گذاشتی توی لینکات
منم عکسای 24 و 32 رو خیلی دوسشون دارم
کاش بقل همشون شماره داشت . بقیه عکسا هم همشون قشنگن

درخت ابدی said...

چند سال پیش ماسوله رفتم. شاهکاره. این عکس ها بعضی شون عالیه. امیدوارم یه روزی خبر بدی دوربین گرفتی، جون عکاس خوبی می شی

reza said...

ممنون مي شوم اگر نظرتان را درباره ي مطلب زير بدانم بخش اول آن معرفي از ويكي پديا است وساده ولي از مقدمه ي بررسي كار من است
http://www.fantasy.ir/fantasy/plugins/content/content.php?content.1165

sophie said...

سلام دوست عزیز یک نگاه کلی بهش کردم. خیلی جذاب بنظر می‌رسه. حتمن سر فرصت دقیق میخونمش. ممنون