Sunday, October 25, 2009

پشت صحنه













از راست به چپ: رابرت دونیرو - اینگرید بولتینگ - الیا کازان
سر صحنهء «آخرین قارون»(الیا کازان) -۱۹۷۷

و تصویرهایی از خود فیلم که جادویش را با نوشتن نمی‌شود منتقل کرد. باید دید....

پ.ن: ایده‌ای دارم برای اینکه ستون ثابتی در وبلاگ داشته باشم که هر چند وقت یکبار دربارهء فیلم‌هایی که می‌بینم و کتابهایی که می‌خوانم بنویسم. بیشتر برای اینکه آنچه می‌خوانم و می‌بینم ثبت شود. فکرم اولش این بود که مثلن هفته‌ای یا ماهی یکبار حتمن یک کتاب و یک فیلم معرفی کنم و بنویسم در حد ریویو. ولی خوب, من خیلی وسواس دارم و دلم می‌خواهد هرچه در وبلاگ منتشر می‌شود در یک حد قابل قبولی باشد....نمی‌دانم آنچه تا بحال منتشر شده تا چه حد قابل قبول بوده ولی بحث ٍ ریویو نویسی بطور منظم با نوشته‌های احساسی فرق می‌کند. سختم است, دستم به نوشتن نمی‌رود و برای یک پاراگراف کوچولو باید کلی وقت بگذارم و از نتیجه‌اش هم راضی نباشم...نمی‌دانم کی می‌شود این ایده را عملی کرد.... مثلن دیشب «ماهی مرکب و نهنگ» شاهکار نوآ بومبک را دیدم و دلم می‌خواهد یک چیز خوبی درباره‌اش بنویسم....

پ.ن۲: این پنجاهمین پست این وبلاگ است. وبلاگی که یک روز خیلی تصادفی و شوخی شوخی درستش کردم و آن روز حتی فکر نمی‌کردم که بعدن تویش بنویسم, که خواننده پیدا کند و به عدد پنجاه برسد...حالا اما بخشی مهم و دوست‌داشتنی از زندگیم شده

پ.ن۳: نمی‌دانم چرا وبلاگ‌هایی که دوست‌شان دارم یکی یکی این‌جوری دست به خودکشی می‌زنند. گلنوش(سالاد خرچنگ) جسور و پرانرژی هم رفت...

9 comments:

Vahid Mortazavi said...

سوفیا
ممنون از شما بابت معرفی مطلب. خود وبلاگ را هم نمی شناختم که از این بعد به آن سر خواهم زد. در میان وبلاگهای انگلیسی سینمایی که می شناسم این جزو بهترین هاست.ه

پی نوشت: "ماهی مرکب و نهنگ" را من هم بسیار دوست دارم همچنانکه فیلم بعدی بومبک را "مارگو در عروسی" که آن هم فیلم بسیار خوبی است. و جالب است که این فیلمهای کوچک و بی ادعای نوآ بومبک که آرام و بی سر صدا دارد در گوشه ای از آمریکا جهان پیچیده و پرظرافت خود را خلق می کند بی آنکه کسی برایشان سر و دستی بشکند با بسیار معیارها از خیلی از پُر سر و صداهای این سالها فراتر بوده اند.ه

sophie said...

سلام وحید و ممنون
فیلم دوم نوآ بومبک متأسفانه در دسترسم نیست ولی فیلم اولش حقیقتن تکان‌دهنده است و کاش اعتمادبنفس کافی برای نوشتن مطلبی مفصل درباره‌اش داشتم...

و اینکه یک نکته جالب آن وبلاگ جوانی ٍ نویسنده‌اش است. یکی دو تا وبلاگ انگلیسی زبان دیگر هم هست که خواندنی‌اند مثلا
unspoken cinema
لینک‌اش جزو لینک‌های سمت چپ صفحه‌ام هست) که درباره فیلم‌های کیارستمی و شهیدثالث هم نوشته

Vahid Mortazavi said...

البته بومبک بیش از این دو فیلم، یکی دو فیلم دیگر هم دارد. من متاسفانه ندیدمشان. به وبلاگ دیگر هم سر می زنم. بگذارید من هم یک لینکی را معرفی کنم (البته با این امید که تا به حال نمی شناختید!) ;)ه

http://www.reverseshot.com/node
این مجله اینترنتی یکی از بهترین هاست. با ریویوهایی واقعا خواندنی. من سطح نوشته هایش را با ریویوهای نویسنده های مشهور مقایسه کرده ام و به جرات می توانم بگویم از خبلی از آنها بالاتر دیده ام

sophie said...

لینک را نمی‌شناختم. حتمن ریویو هایش را می‌خوانم
خیلی خیلی ممنون

عین.زی.ها said...

کاش می شناختمت و ازت فیلم میگرفتم

sophie said...

ایمیل بزن. تهرانی؟

زُروان said...

سلام
ممنون ، من نیز وبلاگ شما را لینک کردم

عین.زی.ها said...

آره؛ ایمیلتُ برام بذار
zavvarekabeh@yahoo.com

sophie said...

sofia.passenger@gmail.com